Carovska në takim ministror të UNESKO-s: Nuk lejuam ngecje në arsimin, e shpejtuam digjitalizimin

Republika e Maqedonisë së Veriut përgatit me sukses me pandeminë në fushën e arsimit dhe do të parandalojë katastrofë gjeneratash, falënderim fokusit që ishte dhe ende është vendosur në përshpejtimin e procesit të digjitalizimit të arsimit. Nuk lejuam që arsimi të ngecë. E drejta e arsimimit është mundësuar për të gjithë, përmes modelit hibrid të edukimi cilat oferta në shkollat, varësisht nga situata në nivelin lokal, të aplikohet mësimi me prani fizike ose përsëri, online ose formë tjetër të mësimit në distancë, tha Ministrja e Arsimit dhe Shkencës Milla Carovska në panelin e diskutimit në takimin ministror të nivelit të lartë të organizuar nga UNESKO, në korniza të Koalicionit Global për Arsimin.

 

“Kemi arritur në mësimin online të përfshijmë mbi 91% të numrit të përgjithshëm të nxnënësve. Ndihmuam rreth 32,000 fëmijë që rrjedhin nga 18,000 familje në rrezik shoqëror, për të qenë pjesë e këtij mësimi online, përmes ndarjes së vauçerëve për internet falas, ndërsa pjesa më e madhe nga ato morën edhe pajisje IT me mbështetjen e qeverive lokale dhe komunitetit të biznesit. Mësimi që zhvillohet në shkollat për nxënësit për të cilët kemi pëlqimin e prindërve dhe kujdestarëve që dëshirojnë të ndjekin mësimin me prani fizike, u tregua si e sigurt dhe shkollat ​​nuk janë transmetuese të infeksionit. Atë e konfirmon fakti se, edhe në fund të semestrit të parë dhe tani për momentin më pak se 1% nga mësimdhënësit dhe nxënësit në shkollat janë të infektuar me virusin. Kjo do të thotë që plani dhe protokollet për organizimin e mësimit janë të menduara mirë dhe më e rëndësishme është që po respektohen nga të gjithë palët e interesuara, "tregoi Ministrja Carovska në fjalimin online.

 

Ajo theksoi se tekstet shkollore janë digjitalizuar pjesërisht, sepse ligji aktual është i tillë që e kufizon digjitalizimin e plotë, por ajo, me rregulloren e re, së shpejti do të ndryshohet. Me ligjin e ri, për të cilën në rrjedhë është debat publik, parashihet që të gjitha tekstet shkollore dhe materialet mësimore dhe didaktike nga të cilat do të mësojnë fëmijët, të jenë në dispozicion përmes platformës së veçantë dhe platformë unike elektronike.

 

"Pandemia madje edhe na ka motivuar të përshpejtojmë proceset e caktuara, të cilave në të kaluarën u duhej më shumë vëmendje nga institucionet e sistemit. Midis tyre janë edhe trajnimet e mësimdhënësve për mësimin online dhe në përgjithësi për punë në kushte të tilla me nxënës, por edhe forcimi i shërbimeve profesionale psikologjike-pedagogjike në secilën shkollë, që të mbrohet shëndeti mendor i të rinjve dhe nga e gjithë kjo të dalin më të fortë dhe më të përgatitur për sfidat që i mban periudha e mëvonshme nga jeta", tregoi Carovska.

 

Duke konfirmuar se digjitalizimi i arsimit është një nga përparësitë kryesore të Qeverisë, Ministrja tha se ai proces vazhdimisht është  azhurnohet për shkak të krijimit dhe shfaqjes së inovacioneve.

"Jemi të vetëdijshëm se mungesa e investimeve në këtë proces nënkupton rrezikun të mbetet në zhvillimin e potencialit njerëzor dhe për këtë arsye, qëllimi ynë është të ndërtojmë arsim që do të jetë fleksibil dhe lehtësisht i adaptueshëm ndaj çdo situate të ardhshme që është paraqitur, ndërsa nuk kemi mundur ta parashikojmë. Në këtë drejtim është Koncepti i miratuar kohët e fundit për arsimin fillor, me të cilën për herë të parë vendosen standardet kombëtare për kompetencat që duhet t`i marrin nxënësit gjatë arsimit fillor, ndër të cilat janë edhe kompetencat për shkrim-leximin digjital. "Këto janë disa nga kompetencat kryesore për mësimin gjatë gjithë jetës të përfshira në rekomandimet e Këshillit të BE-së dhe rekomandimet që dalin nga studimet ndërkombëtare me qëllim ta përmirësojnë cilësinë e arsimit në vendet anëtare," tha ministrja.

 

Sfidë mbetet pajisja e shkollave, por edhe ndjekja e vazhdueshme e standardeve globale në fushën e teknologjisë IT. Ministrja tha se i kemi digjitalizuar edhe shërbimet në arsimin, për realizim e shpejtë dhe të thjeshtë të të drejtave të qytetarëve, por edhe për shpërndarje më të thjeshtë të mjeteve buxhetore në shkollat për realizimin e investimeve kapitale.