Kryetari i Qeverisë së Republikës së Maqedonisë së Veriut, Dimitar Kovaçevski, sot në Ohër, mbajti fjalim në Konferencën e Parë për Infrastrukturën Rrugore, përvojat, sfidat, perspektivat e organizuar nga Shoqata për ndërtimtari, materiale ndërtimore dhe industri jometale, nga Oda Ekonomike e Maqedonisë së Veriut.
Në vazhdim ju përcjellim fjalimin integral të kryeministrit Kovacevski:
“Në fillim dua të falënderoj organizatorët për këtë konferencë të respektueshme që do të diskutojë për projektet infrastrukturore, ndërtimin e rrugëve, të cilat promovojnë zhvillimin ekonomik të Republikës së Maqedonisë së Veriut.
Qeveria që unë drejtoj në këtë moment është në një cikël të madh investimesh, po rindërtojmë dhe rehabilitojmë infrastrukturën rrugore, po punojmë në të gjithë territorin e vendit.
Para se të vija këtu, vizitova një rrugë të rehabilituar - në rrugën për në Qafë Thanë - kufiri me Shqipërinë. Sivjet, 2023, kemi vënë në përdorim rrugën kryesore Kumanovë-Straçin, duke përfunduar kështu projektin e planifikuar për realizimin e pjesës lindore të Korridorit 8, për të cilin u deshën dekada që kjo rrugë të rehabilitohej, por e bëmë këtë vit.
Sa Qeveri, sa autoritete vendore ndryshuan që një pjesë rrugore 31 kilometra të rehabilitohet. Por edhe kjo ndodhi, tani ju vozitni në një rrugë të re moderne dhe të sigurt në këtë seksion. Fjalët tona nuk janë premtime parazgjedhore, nuk i nënvlerësojmë qytetarët, por atë që kemi thënë e realizojmë.
Aktualisht po punohet në autostradën Rankovce-Kriva Pallankë, ku me rindërtimin dhe zgjerimin deri në pikën kufitare Deve Bair me Bullgarinë, në pjesën lindore do të kemi një korridor të plotë rrugor 8, të cilin vendi ynë nuk e ka pasur kurrë.
Është në proces rehabilitimi i rrugëve rrugore Veles-Gradsko, rruga rajonale Manastir-Mexhitli, Shkup-Bllacë, Katllanovë-Veles, Strumicë-Dabile etj.
Me zhvillimin e infrastrukturës rrugore krijojmë mundësi për kyçje dhe për një jetë më cilësore e më të mirë të qytetarëve. Si kryetar i Qeverisë, në fillim të mandatit tim me ministrat, drejtorët, drejtuesit e ndërmarrjeve publike, të të gjitha institucioneve të përfshira në procese, kur po shqyrtonim mundësitë dhe projektet për këto investime të mëdha dhe jetike të shtetit. , kam kerkuar pavaresisht se a behet per rruge lokale, rajonale, kryesore, pavaresisht se rruga lidh dy vendbanime, dy qytete, rajone, le ta shikojme cdo asfalt te ri me syte e qytetareve, vetem keshtu do të kuptojmë vlerën e vërtetë të rrugëve për jetën e qytetarëve, për ekonominë dhe kjo do të jetë një nxitje shtesë që ne të jemi efektivë, efikasë, të përditësuar dhe përmbushës në punën tonë.
Qeveria, përkundër të gjitha sfidave me të cilat përballemi – kriza shëndetësore, ekonomike dhe energjetike, nuk hoqi dorë nga zhvillimi i infrastrukturës rrugore në Maqedoninë e Veriut, sepse nëse do të hiqnim dorë do të thoshte se po heqim dorë nga krijimi i mundësive. . Ekonomia botërore e sotme globale, progresi konkurrues i çdo vendi, imponon nevojën për udhëtim dhe transport sa më efikas të mallrave dhe njerëzve. Nëse duam të kemi një lidhje më të mirë me vendet fqinje dhe rrugët kryesore tregtare, infrastruktura cilësore e transportit është më se e nevojshme. Me këtë, ne rrisim aksesin e Maqedonisë së Veriut në tregjet globale dhe mundësojmë eksporte më të lehta, më të sigurta dhe më të shpejta. Ne inkurajojmë bashkëpunimin rajonal, lehtësojmë bashkëpunimin me vendet fqinje dhe lehtësojmë pjesëmarrjen tonë në tregjet rajonale.
Në 5 vitet e fundit janë investuar më shumë se 1 miliard euro në ndërtimin dhe rehabilitimin e rrugëve. Ne kemi vendosur një ritëm pune dhe duhet të arrijmë qëllimin e synuar. Në tridhjetë vitet e fundit në vend janë ndërtuar dhe vënë në përdorim 186 kilometra autostradë ose 5.8 kilometra autostradë në vit. Një ritëm i tillë nuk duhet të përsëritet. Synimi ynë është që Maqedonia e Veriut të ketë lidhje më të mira rrugore me vendet fqinje evropiane, sepse kjo do të thotë integrim i shtetit në rrjetet ekonomike rajonale dhe evropiane, do të thotë lehtësim i tregtisë dhe bashkëpunimit ndërkufitar. Prandaj, me ndërtimin e korridoreve 8 dhe 10-d, në 4 vitet e ardhshme do të ndërtohen 23 kilometra autostradë në vit.
Kjo do të na lejojë të rrisim vëllimin e tregtisë dhe të krijojmë një mundësi për një rritje të mundshme të eksporteve. Ne do të mundësojmë që Maqedonia e Veriut të bëhet një destinacion më tërheqës për investime të reja të huaja, të cilat, duke sjellë kapital në vendin tonë, do të hapin edhe mundësi për punësime të reja.
Kjo qeveri filloi një projekt të madh infrastrukturor, investimi kapital më i madh në historinë e vendit tonë, Korridori 8 dhe Korridori 10-e. E para është 68 kilometra, me autostradë me gjashtë korsi, e cila do të kalojë nga Tetova në Gostivar, Kërçovë, përmes Strugës në Qafë Thanë . Korridori 10-d është i gjatë 40 kilometra, i cili do të shkojë nga Prilepi në Manastir dhe do të ketë 6 korsi lëvizjeje.
Me këto korridore pan-evropiane, Maqedonia e Veriut bëhet një udhëkryq i vërtetë i Ballkanit, duke e pozicionuar vendin në hartën ekonomike dhe infrastrukturore të Evropës.
Me fillimin e këtij projekti, ne kemi krijuar mundësinë për të punësuar 8000 punëtorë, duke ulur papunësinë nga njëra anë dhe duke stimuluar rritjen ekonomike nga ana tjetër. Në këtë projekt tashmë po marrin pjesë kompani maqedonase. Ky projekt sjell një rritje nominale të PBB-së prej 2% në vit për pesë vitet e ardhshme, ofron gjithashtu mundësi të reja për biznese të reja, ndërtimin e pikave të karburantit, restoranteve, hoteleve, resorteve dhe objekteve të biznesit, që në fakt paraqet një mundësi për të krijuar vende të reja pune shtesë për banorët e rajoneve ku do të kalojnë autostradat e dy korridoreve.
Është domethënëse që aty ku nuk ka korridore dhe rritja ekonomike është shumë e ulët. Në vendin tonë rajonet verilindore dhe jugperëndimore janë më pak të zhvilluara dhe kjo sepse historikisht nuk kanë pasur asnjëherë akse të autostradave si ne në korridorin 10. Me këtë do të ndryshojmë edhe komponentin e balancuar ekonomik të vendit tonë.
Republika e Maqedonisë së Veriut kaloi një periudhë të gjatë komplekse agonie dhe pasigurie politike dhe ekonomike. Qeveria që unë drejtoj po e çon vendin në rrugën e zhvillimit dhe progresit. Qeveria jonë është e orientuar drejt Evropës dhe kjo sjell rezultate të mëdha. Vazhdimi i rrugës evropiane do të thotë investim në zhvillimin e Maqedonisë së Veriut, investim në pozicionimin e saj ndërkombëtar, jo vetëm në aspektin politik, por edhe në atë ekonomik.
Bashkimi Evropian është mbështetësi ynë më i madh financiar. Deri më tani, BE-ja ka investuar mbi një miliard euro në projekte të reja infrastrukturore në vend vetëm përmes programeve IPA. Në fillim të javës, e ftuara jonë ishte Presidentja e Komisionit Evropian, Ursula von der Leyen, folëm për shumë tema, ku kryesore ishte Plani Zhvillimor për vendet e Ballkanit Perëndimor.
BE planifikon të japë 2 miliardë euro grante për vendet e Ballkanit Perëndimor, të cilat do të tërheqin 4 miliardë euro kredi për projekte strategjike që do të përmirësojnë jetën e qytetarëve dhe funksionimin e kompanive, dhe natyrisht infrastrukturën për lidhjen e vendet e Ballkanit Perëndimor.
Anëtarësimi i vendit në BE do të thotë akses në fondet e zhvillimit, do të thotë mundësi për të forcuar ekonomitë e vendeve anëtare më pak të zhvilluara, do të thotë mbështetje për projekte për një mjedis më të mirë, projekte për anëtarësim në rrjetet trans-evropiane në fushën e infrastrukturës së transportit, nënkupton edhe reforma ligjore, institucionale, ekonomike, të cilat do të harmonizohen me rregullat dhe standardet e Bashkimit Evropian.
Ne duhet të arrijmë qëllimin strategjik të anëtarësimit të Maqedonisë së Veriut në BE. Ne duhet të mundësojmë zhvillimin e përshpejtuar të Maqedonisë së Veriut, sepse qytetarët e presin, e meritojnë të jetojnë në një shtet evropian me standard më të lartë jetese.
Ne si Qeveri do të vazhdojmë në atë drejtim dhe do të investojmë të gjitha kapacitetet tona për anëtarësim më të shpejtë të Republikës së Maqedonisë së Veriut në Bashkimin Evropian.
Ju uroj një debat të frytshëm në këtë konferencë të rëndësishme, nga e cila do të dalin shumë ide konstruktive dhe ju falënderoj për mundësinë për të hapur këtë konferencë, natyrisht, në radhë të parë për organizatorët, Odën Ekonomike, kompanitë pjesëmarrëse këtu, profesorët e universitetit dhe të gjithë ata që janë të përfshirë si institucionalisht ashtu edhe nëpërmjet kompanive në ndërtimin e infrastrukturës së vendit tonë.